Tips från coachen.

Utslagen och med bultande ögon (ja det är faktiskt så illa) kämpar jag med strålkastarljuset från datorn. Borde sova, ska sova, men har några små saker att tipsa om först. Sånt som är värt att slå en tvärnit i livet för. Eller åtminstone stanna upp två sekunder och reflektera lite grann.

Det första är en artikel i DN jag läste igår. Helt underbar. Om min stora dröm spricker så är min lilla dröm numera att kunna skriva såna här texter. Skriva så att människor som jag gråter mig igenom frukosten på söndagarna. Ni som inte läst den, klicka och njut, för er som redan läst så va fan läs igen. Njut av det vackra i ord som paras ihop på ett fridfullt sätt.
http://www.dn.se/livsstil/livsstilsreportage/nu-spelas-tvillingarnas-tuffaste-match-1.976099

Nästa tips är inte lika underbart. Snarare tvärtom. Men jag tycker alla bör läsa, tänka efter och ta ställning. Okej, vi har yttrandefrihet men är det han säger schysst i mina öron? För min egen del blir jag rädd att den här människan och hans kollegor får vara med och bestämma.
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article5978707.ab

När ni nu läst artiklarna och förmodligen (förhoppningsvis) sitter med en hel drös blandade känslor stormande inuti, då är det ju inte helt snällt att släppa allt och lämna er där. Ni får en av mina favoriter just nu, Rosanne Cash, låt hennes sköna röst vagga er medan ni tänker. Börja med September when it comes och fortsätt med I was watching you. Släpp sen taget och välj något eget ur låtskatten hon besitter.

Som avslutnings krydda på grädden så kommer ett partytips. Några människor tar ju med chips eller andra snacks när de går på fest. Emma och Maria tog med sig något oväntat till mig i lördags. Nu tror ni säkert något vågat som chips med baconsmak eller smörpopcorn men nej, fel fel fel. De tog med en katt. Snacka om stämningshöjare i vardagen. Speciellt när Sofia fångar vilddjuret och bär den som en leprasjuk mot dörren. Classic.

Slut på tips från min sidag. Har ni fortfarande funderingar på er vardag så ring en vän. Har ni inga vänner prova femtio-femtio och chansa lite. Är det slut på livlinor så klara er själva, ta eget ansvar och väx inombords.

Sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback