När man pluggar.

Jag har nya vanor. Pluggvanor. Det skiljer sig rätt mycket från den vardag jag är van med. Jag sätter mig med en tjock skolbok och helt plötsligt blir jag intresserad av nya saker. Städning är en av dem, min storkusin sa en gång att det aldrig någonsin är så välstädat som inför tenta. Jag är villig att förlänga det till så fort man har en skolbok att läsa.

Ni som känner mig vet att jag inte har varit någon tv-freak någonsin. Den tjock-tv som stod i mitt vardagsrum på Högbovägen visade bara en enda färg (den varierade visserligen från dag til dag) och jag satt sällan framför den. Nu följer jag maniskt halva tv-tidningens utbud. Jag måste sitta kvar och se vem av tjockisarna som tyvärr inte är Biggest loser. När det ringer i min mobiltelefon ibland får jag uppbåda all mänsklig kraft för att dölja att jag storgråter när de hittar en död kattunge i Animalpolice.

En av mina stora hobbys har alltid varit att äta. Stoppa sötsaker i munnen. Glufsa i mig. Snacksa. Småäta. Nu har det tagits till nya höjder. Matlagningen är ett avbrott i studerandet. Att äta en frukt kan man göra till ett halvtimmesprojekt om man vägrar äta det vita på apelsinen. Skrivandet av matlistor tar sin tid, just nu planerar jag för slutet av maj nästa år.

Musik är balsam för själen säger många kloka människor. Min skäl är nu så insmord att det finns risk att den halkar ur mig. Om nästa tenta vore ett musikquiz skulle jag få ett A med förbundna ögon.

Snart dyker Karin och Kajsa upp här i Nacksta, vi ska dricka ett glas eller två. Det är viktigt att vara social ibland också så att man inte tappar förmågan när man sitter hela dagarna med näsan i böckerna. Mys med läkarna i Greys och sen dom som verkligen kan svänga sina lurviga.

So what if it hurts me?
So what if i break down?
So what if this world just throws me off the edge
My feet run out of ground
I gotta find my place
I wanna hear myself
Don't care about all the pain in front of me
Cause i'm just trying to be happy, yeah
Just wanna be happy, yeah




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback