allez allez allez

Jag sitter med mor min i soffan, äter Lindtchoklad och slötittar på fotboll. Ännu en vecka har tagit slut och imorgon börjar första veckan av andra halvan av året. Eller hur man säger. Halva 2009 har schwoschat förbi och det har varit bra. Ett skönt år hitills, tummarna hålls för en fortsättning på samma spår.

I lördags satt vi på Klara och Andreas balkong på söder och käka det som Klara sa va en "enkel middag". Det innebar kött, kyckling, färsk potatissallad, såser, bröd. I mina ögon ett riktigt kalas, blir alltid lika imponerad över hur gott det är när systrarna G fixar och donar. Kul och träffa folk man inte sett på länge och utbyta skvaller, tråkigare att vara vuxen och seriös och åka hem tidigt för att jobba bara.

Alltså, vad är det med gamlingar och långkallingar i 30 graders värme? Medan jag flämtar mig igenom dagarna på jobbet så mumlar dom något om "tidig höst i år" och drar på sig en stickad tröja. Är det meningen att det ska vara så? Kommer jag också sitta där under duntäcken och huttra medan yngre generationer badar i absolut torr och svettas ändå? Nej. Det går jag inte med på.

Inom en inte alltför lång framtid så är det dags för mig att fylla år. En sån där milstolpe i livet, halvvägs till femma-nolla, en kvarting eller helt enkelt 25 gamla år. Har börjat skissa på någon slags baluns för att fira, men mycket beror ju på det där brevet som ska dimpa ner inom några veckor. Ni som känner er bjudna kan ju börja tänka er ett jättetält, en bit mat och kanske lite dans på borden!

Snart ska jag stänga dom blå, har glömt göra mat tills imorgon. Suck. Häromdan åt jag tonfisk och potatissallad, kan bli en favorit i repris. Äh, det får blir morgonens problem. Godnatt.

Did you say it? 'I love you. I don't ever want to live without you. You changed my life.' Did you say it? Make a plan. Set a goal. Work toward it, but every now and then, look around; Drink it in 'cause this is it. It might all be gone tomorrow."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback