Saknad

Nickleback - Far away

Inte den bästa av stunder just nu. Tankarna flyger runt och hamnar oftast på samma ställe, samma person. Vet att jag inte borde, men saknad bestämmer man inte över. Lika lite som man bestämmer över känslor i allmänhet...


Har tänkt på en sak. Dom senaste nio åren har väldigt mycket hänt, vänner har kommit för att sen försvinna igen. Hjärtat har pirrat och krossats. Husdjur har levt och olevt. Människor har fötts och människor har dött. Hår har färgats, klippts och tappats. Passet har stämplats och hem har bytt plats. Förutom min familj och några till så är det enda som varit konstant i mitt liv en viss smärta i mina knän. Nu väntar en operation till. Sen ska inget mer kunna gå sönder säger dom. Jaha, så min ovän sen nio år tillbaka kommer snart att försvinna för alltid? Det låter lite för bra för att vara sant, varje gång jag trott att det skulle vara så har det slutat med att jag med tårar i ögonen och is runt knät suttit och tänkt att aldrig mer.

Ute i garaget på Timotej pågår årets kanske största lagningsprojekt. Alla mekaniker på Svenska Rallyt kan slänga sig i väggen för nu håller papsen på att laga ihop Ragge. Jag har varit på skroten i Kungsgården idag och köpt en "bättre begagnad del, förmodligen nyare än alla delar i din bil". Det här är verkligen de sista elchockerna. Nu finns bara två vägar; "get a sinus or call it..."

Imorgon ska jag försöka jobba igen. Får se hur det går. Gymmet imorse gick iaf bra och jag har några hemmaövningar nu som ska göra mig fit for fight tills imorgon. Är så less på att gå hemma nu. Har sökt en massa jobb, bl a ett på en vingård i Toscana. Om jag flyr? Nej inte alls...

Ska försöka sluta tänka nu. Men så konstigt att inte pratas alls. Inte ett ord på så lång tid, eller lång och lång. Längre än nånsin. Men men. Vill ställa mig framför spegeln och skrika skärp till dig nu Hallberg, men då måste jag även se min frisyr som går under namnet stormvarning. Nej. Det skippar vi.



Leave and let me go
You're not meant for me, I know
Carry on, carry on, and I'll stay strong

Leave and let me go
I will think of you, I know
Carry on, carry on, and I'll stay strong

Someone else will keep you warm from now on
Someone else will keep you safe from the storm
But I'll be with you wherever you go
So you will never be alone
I'm going where the wind blows
Going where the lost ones go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback