Piove a Voltrona

Det regnar i Florens och jag är vaken tidigt. Kommer alltså finnas en del tid till ingenting idag. Vi hade tänkt åka på marknad i Poggibonsi men en hästkrake blev sjuk inatt så Linnea har varit hos veterinären och inte sovit så planerna ändras. Det är alltså inte jag som varit på hästsjukan, vi är två Linnea här så jag går under namnet Lillis, om jag skulle följa med en häst till sjukan så ska den nog vara död redan om jag ska våga...

Igår gick vi en långpromenad i skogen här, först på vägen där det prasslar i dikena och ödlorna skapar egna herrgårmanställen. Vek av in i skogen och en stig som var som en grön tunnel. Kom till ett en stigkorsning och valde den stig som sen blev till ingenting och helt plötsligt stod vi mitt i skogen och stirrade på vildsvinsspår. Det finns tydligen många såna härliga djur här i krokarna, jag har aldrig förstått om dom är farliga eller inte. Har för mig att det inte är såna djur man tar upp och gullar med men om dom äter småbarn eller inte vet jag inte. Nån som har en aning kan ju gärna tala om för mig...

Vi har fått ordning på den italienska tantaluringen som skapat lite problem här i restaurangen. Tror vi i alla fall. Hennes plats borde vara nere i köket för hon kan om man bortser från Manuel i Fawlty Towers vara världens sämsta servitris. Hon är så förvirrad så man tror att det gått en bomb i hjärnan på hon. Nu har hon, efter ett prat med il capo, försonats med tanken att hon inte ska servera utan diska och det blir lugnt i restaurangen. Gästerna blev ju nästan hetsätare för att hon stressade och ryckte tallrikarna innan dom hunnit stoppa gaffeln i mun...


Nu kom Anna och sa att vi ska åka iväg på marknad ändå, så nästa gång jag skriver kanske jag har fyndat en massa. Grötslevar, ostar och raggsockor ska tydligen vara stora på marknaden och dom sakerna missade ju jag i packningen so let's go shop!


And I've seen your flag on the marble arch
And love is not a victory march
It's a cold, it's a broken hallelujah...


Kommentarer
Postat av: Sabina

Åh...trots att det regnar hos dig så verkar du ha det underbart!!! Måste erkänna att jag är liiite avis faktiskt...Men en verkarbetare som jag ska väl inte klaga...ehm...men du, jag SKA komma o hälsa på dig där borta, det är bara så!!!
Ta hand om dig vännen!
Kramar i massor!!
Och förresten, superkul att man kan följa allt i din blogg, jag går in o kollar så ofta jag kan!!!

2008-04-29 @ 15:43:27
Postat av: eddy

hej! linnetti ang din undran om vildsvin. så kan jag upplysa att dom kan vara väldigt farliga..
så håll dig på betryggande avstånd...
kul att läsa dina reseupplevelser :)...:)
kramar från onkel o knaster o ZZ-top...

2008-05-01 @ 00:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback