atillö

Imorgon är det dags för sista tentan innan praktiken. Jag har ägnat alltför mycket tid åt att surfa runt på allt vad internet ebjuder och pluggandet har (som alltid!) fått spela andra fiolen. nu är det sent och jag borde sova, men hittade en fantastisk a-till-ö-lista på Birgitta Ohlssons hemsida när jag i en ansats till att plugga försökte förså skillnaden mellan EU-minister och EU-kommisionär. Det verkade vara en lite småputslustig lista så jag snodde den ärligt med hjälp av ctrl c och fyllde i mina egna svar. Tack Biggan.

Andhål: lillstugan i Hästhagen
Bil: Ingen, minnena av min 84ans Saab Ragge finns dock kvar
Citat: "Ät och drick, det finns nötter, pinnar och snacks"
Dröm: Att rapportera om ett Sudan i fred och ett Darfur på återtåg mot mänsklighet
Egensinnighet: Retsticka ut i fingertopparna
Film: Love Actually & Edward Scissorhands
Gravsten: Blott de tama fåglarna har en längtan, de vilda flyger.
Horoskop: Läser ibland och blir rädd för livet
Idoler: Nelson Mandela, farmor, morfar
Jantelag: Helst inte.

Kläder: Ja. Klär mig efter humör. Och dagstjocklek.
Läser: Jo Nesbö, Paolo Coelho, Susanna Alakoski
Musik: Ray LaMontagne, Jovanotti, Lykke Li, Pearl Jam, mm.
Nyttig: Nej
Organisation: Läkare utan gränser, Amnesty, FN, Röda korset, Greenpeace
Produkter: BodyShop Body Butter.
Queen:
Robyn
Reser: Italiens alla delar
Stilikon: Oj. Har ingen stil och således ingen ikon.
Tidning: DN, Time, IcaKuriren
Undviker: Allt för stora ansträngningar
Vill: Bli hyllad utrikeskorre
www.makenoiseforfreechoice.eu: Skriv på för fri abort! (jag håller med Birgitta här.)
Xtrvaganza: Lindt-kulor, hemmagjorda mjölkdrinkar och skumbad
Yttrar:
"Jävla liv". Sägs tyvärr alltför ofta när jag fackar upp det.
Zoo: Gotta.
Årstid: Sommar.
Äter: Ofta och mycket.
Önskedröm:
Ett eget hus vid en myggfri sjö där jag kan bjuda mina vänner på fin middag och vi kan njuta av den nya krigsfria världen.

Äh, va fan. Så kul var det inte. Godnatt gott folk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback