Söndag i Stockholm.

Som omväxling till hur fantastiska allas liv är på internet så tänkte jag berätta om min dag. Jag har gjort absolut ingenting. Inte på ett så där charmigt sätt som man kan göra inget med någon annan i närheten och ända känna sig fullt upptagen med att bara vara kär. Nej. Jag har gjort ingenting på en lat människas sätt.

Jag har ätit upp det mesta som fanns i sockerväg hemma och skulle ljuga om jag sa att jag inte drabbats av lätt ångest emellanåt. I kylen ligger några apelsiner som borde ätas upp men i dag var inte en sån dag.

Hade planer på att ta mig till Täby och se innebandy men kom aldrig så långt. Istället tittade jag på en massa tv-program av tvivelaktig kvalité och intalade mig själv att jag ska se slutspelsmatcher istället.

Jag har inte träffat någon människa på hela dagen. Knappt hissat upp rullgardinerna faktiskt. Jag har rört mig mellan soffan och sängen och gjort några fåfänga försök att lösa korsord och läsa ledarsidan i DN men mest glott på tv.

Den här dagen skulle jag nog inte få sätta carpe diem-stämpel på enligt förståsigpåarna men det har varit bra för mig att vara totalt oaktiv och slö och uttråkad. Men alla ni som har slitit häcken av er i helgen för att ha så där sjukt kul som man måste ha varje arbetsfri minut för att det ska räknas som att man njuter av livet. Alla ni, ni är bättre än mig. Det kanske inte betyder så mycket men i dag vinner ni över mig. Jag brukar vara en dålig förlorare men i dag känns det bra. Hoppas det känns bra för er också.

Nu ska jag konsultera min vän tv.nu och se vad resten av kvällen ska få erbjuda. Sköt om er gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback