Bodybuilder vid 70?

Något chockad ligger jag här. Slog intet ont anande på tvn för att umgås lite medan jag åt lunch. Knappade runt mig och landade på femman. BIG mistake. De visar en obskyr dokumentär om gamlingar som på äldre dar fått för sig att knyppling inte är deras grej och börjat med bodybuilding.

De är rynkigare än övermogna kiwis och har osmakliga tattar-solbrännor. Hu helt enkelt. En tantaluring berättar att hon fyller 74 om en månad, hon har mer muskler än jag och mina närmaste vänner ihop. En annan tant smörjer in sin bruna, ludna man och har ett otäckt uttryck i ansiktet när hon pratar om hans fasta muskler.

I USA är kroppsbyggande för pensionärer tydligen något stort. Det finns en Mr Universum för män över 70. Jag är mållös.

När jag blir gammal ska jag baka kanelbullar varje dag och äta bridgeblandning till frukost. Sitta på balkongen i bingobrallor och solglasögon från -87. Gå långpromenader runt huset och truga i alla yngre människor minst sju potatisar varje måltid. Jag ska vara tjock och lycklig. Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback