Regn hos mig.

Det regnar i Sundsvall. Någon sa att regnet kommer bytas mot snö under närmste dygnet. Det gör mig inget, har en att-göra-lista som utan problem skulle kunna viras två varv runt Göransson Arena. Men imorgon är den stora dagen då allt ska ske. Yes box fix allright.

Vi har startat två nya kurser och fyllt två dagar med övningar, övningar och mer övningar. Jag vet inte om det är det som är tanken men aldrig någonsin i mitt kvartsekel till liv har jag känt mig så här värdelös. Vi pratade prestationsångest idag och den boven härjar hejvilt i min värld. Samtidigt som jag sliter håret över övningarna så lär jag mig mer än på några dagar än på de tolv år jag gnatat i skolbänken tidigare.

I fredags skrev vi första tentan, pirrade rejält i magen innan men efteråt kändes det bra. Med tentan kom även tentafest, en blöt tillställning för dom allra flesta. På nattkvisten kom jag på att en hemresa vore fint och gjorde efter en timmes sömn sällskap med Jenny på 08.33-tåget. Halv nio-tåget. Det ni.

Kvällen hemma i Viken spenderade jag med mina vänner och våra vänner kapten Morgan och herr Galliano. Efter torrläggning på Bryggargatan så skakade vi på oss på lokala haket. Jag skakade bort min klocka och halva mitt vett men kul var det.

Ett tomt papper kallar på mig. Innan sänglampan får slockna ska det vara fyllt med ord. Rock n roll.

Pearl Jam - Nothingman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback