Only love can heal such a scar.

Det är inte lätt att hitta tid att skriva ner saker när man har fullt upp hela tiden. Egentligen finns det inte ens tid att plita ner det här just nu. Mina inre röster skriker att jag borde sitta nere i J-huset och redigera. Eller diska porslinsberget som varje söndag verkar ta över köket. Men min nya bästis herr Tv vill så gärna umgås, han bjuder på Love actually och det är liksom ganska svårslaget...

De sista dagarna har handlat om att smörja hjärtat med vänfett. Min vän med magen har kvar magen och är enorm. Jag har knackat, klappat och pratat men än så länge ligger mirakelt kvar i värmebassängen. Spjälsängen är ihopbyggd, skötbordet målat och barnvagen provkörd. De är förberedda till tåspetsarna herr polis och fröken P-son, fattas bara en familjekärra och några blöjor så är det dags att spela barngeni på Fredriksgatan.

Igår hade jag och Nacksta besök av fina Evve. Vi var bekymmersfritt lata igår och idag tog vi oss till Tant Anci och fröken Sara för mysfika. Mer sånt tack! Jag lämnar soffan utfälld så det alltid finns plats för underbara människor. 

Mina två svartskallar och jag köpte häromdan biljetter till en efterlängtad konsert. Ska börja jobba redan nu på ett sånghäfte till Maria så kanske hon prickar in ett eller två ord. Inte för att det inte är charmigt att höra henne yla "lalalalalkärlekochömhetochspagettilalallalalala", nej nej det är underbart. Mina tankar går istället till andra på Spegeln som inte är lika vana med en härlig hes kex-stämma som sjunger en annan låt än den artisten gör...

Kommer spendera många timmar på rälsen mellan hemma och hemma framöver. På tisdag när jag förhoppningsvis lämnat in min redigeringsövning far jag hem till mor och far. Stannar hemma länge nog för att hinna skriva reportae, fixa med försäkringsbolaget, kolla upp mitt ögonbekymmer, lämna blod och gå på HannaGs halloweenfest.

Snart är det höjdpunkten på filmen och sen säger jag tack och godnatt.

U2 - Magnificent




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback