Hej mitt vinterland.

Inatt föll första snön över Nacksta. Jag satt på golvet och tittade ut, önskade att jag var tjugo år yngre och utan ångest kunnat kasta mig ut och göra snöänglar. Men gammal som gatan fick jag nöja mig med att sukta efter snöbollskrig och bulamössor. Istället så har min förmiddag handlat om tentaskrivande. Flumtenta som för min del nog kommer innebära fler minuspoäng än pluspoäng. Undra sa en flunda vilket betyg man får för -3 poäng?

Lagom tills att jag smält maten och funderar på att röra mig mot promenadspåret så härjar en snöstorm utomhus. Ganska opeppat. Skam den som ger sig dock. På med pälsmössan och graningekängorna så funkar allt.

Gokväll.

So the best thing I can give to you is for me to go
Leave you alone
'Cause you got growing up to do


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback