Söndag i Sandviken.

Imorse slog jag upp mina blå intrasslad i ett täcke på Smedsgatan. Bredvid mig låg min vapendragare Kerrebertil och på golvet en dalmatinkostym. Flämtade av törst och hunger, trodde käften skulle självantända ett tag. Resultatet av en trevlig kväll på det ljusblå slottet med damerna. 

Vi drack pepparkakeshots igår. Rekomenderas varmt.

I en mix av härliga ögonblick den här helgen så står två ut. Det första är i fredags hos Sofia och Jiet, en någotsånär lugn vintillställning byter skepnad till hysteri när katten stryker svansen över ett värmeljus och börjar brinna. Det andra är igår kväll när mitt fiskespö fastnar i Hannas hår, hon rycker till och välter två glas som ställer sig upp igen. Klara får sprit över foten och halkar av sittpallen. Väldigt mycket Låt kameran gå över det hela...


Idag var dagen när jag skulle börja beta av min enorma "att göra-lista". Typ börja tentaplugga eller nåt liknande. Det har inte hänt. Istället har jag stått på Strömvallen och förfrusit fötterna när Gefle lira sista matchen för säsongen. Sen suttit på Jernvallen och kolla innebandy med enormt ouppfostrade människor. En timme återstår av den här första dagen i november. Den ska ägnas åt listan. Åt att renskriva min mentala lista med anteckningar över sånt som morgondagen ska ägnas åt. Eller ska jag fortsätta rocka The Donnas, spela spindelharpan och tänka på framtiden? Svåra val.

If I looked all over the world
And there's every type of girl
But their empty eyes seem to pass me by
leave me dancing with myself

So let's sink another drink
'Cause it'll give me time to think
If I had a chance, I'd ask the world to dance
And I'm dancing with myself


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback