Att gå bort med familjen Hallberg/Nygren

Igår kväll vankades det 50årsskiva i Bångs, UC fyllde gammtant och hela familjen var inbjudna. Jag spenderade dagen i Gävle med Caroline, kollade på när han jag är kontaktperson åt spelade fotbollscup. For hem i god tid och so far so good. Tanken var att göra mig klar en halv timme för avresa och sitta på altan och pysmysa lite grann. Jo men visst.

Duschschemat sprack men till slut var alla någorlunda fräscha. Pappa och Anna provade fler kläder än jag tog andetag och när vi nått tidpunkten för avresa var jag mitt uppe i en panikmålning av naglarna. Min käre far hann lyfta ut alla cyklarna på gatan och vråla ett antal gånger på oss övriga innan ytterdörren låstet från utsidan.

Vi är äntligen uppstilade i gå-bort-kläder, frisyrerna kammade och vi sitter upp på stålhästarna. Buden på hur långt det är till Bångs varierade mellan 3 och 8 km, mitt psyke och min inre mätsticka tyckte att det kändes som en bergsetapp på Tour de France. Till sist rullade vi i varje fall in vid segelsällskapshusen bländade av en solnedgång som hette duga.

Festen var riktigt lyckad, tävlingarna avlöste varann och Fia hade gjort helt enormt vackra tårtor. Om jag kan sno några bilder av nån så dyker dom upp här. Tills dess får ni hålla till godo med en cykelbild från inatt. Lagom vinsuddig...




Min vän ska ge sig iväg på äventyr en bra bit härifrån fick jag reda på idag. Väldigt kul och välbehövligt för hennes del men konsigt för mig att vara den som "blir kvar". Men det blir ju å andra sidan en anledning att skriva upp ett till resmål på sommarens åk-lista!

- Men va har hänt här, en bävskakning?
Nej baby, men en jordbävning kanske?


Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback