Rollergrill

Okej, rogers gryta finns i tolv olika varianter. Chicken bits har fler namn än Pippi Långstrump. Sådana saker är vida kända. Vad jag inte visste var att man numera i skolbespisningen får kalla en vanlig jävla grillkorv för nåt så tjusigt som rollergrill. Eller tjusigt, nu tog jag väl i så höften sprack. Men herregud, jag förstår att många barn blir knubbisar om skolan serverar korv fem dagar i veckan under täcknamn. Inte coolt. Inte särskilt gott heller.


För övrigt så fick jag ett mindre bryt idag. Jag och flickorna i sex-års hade en diskussion om ålder. Och kroppsdelar tydligen.

- Hur gammal är du?
- 24.
- Jaha. Jag är sex år.
- Alltså behövs det fyra av er för att bli lika gammal som mig.

Stort räknemysterium utbryter bland kidsen.
- Mm. Sex plus sex plus.... Jaaa så är det!
Mycket nöjda flickor konstaterar att jag har rätt. Sen kommer en ännu nöjdare tjej.
- Åh. Då skulle vi ha åtta armar om vi var du.

TACK.


Malin, Pea, Evve. Tack för att ni är ni och tack för ikväll!


Om inte alls många timmar nu så klinkar melodikrysset igång. Jag skulle helst av allt vilja hinna med en löprunda innan dess men det får väl tröttögat avgöra. Om jag genast stänger datorn och blundar hårt så ökar nog chanserna avsevärt...



Peace.




Kommentarer
Postat av: anna

En gång på högstadiet fick vi nåt som hette pizzakorv. det var svarta korvar, så de va väl förmodligen dom korvarna som blivit brända när dom stekte vanlig korv. Det är lurendrejeri.

2009-03-08 @ 23:51:49
URL: http://annahallbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback