Rikemanslördag.

Igår firade vi, och majoriteten av Sandvikens yngre befolkning, att det åter regnat pengar över oss. Dom flesta gick all in vilket resulterade i en hel både tragiska och komiska situationer. Kan tänka mig att många vaknat idag och skrikit rakt ut när de upptäckt avgrundshålet i plånboken.

Lobby gjorde sitt bästa för att skapa vårkänslor hos oss frusna Sandvikare, och det klarade dom med råge. Om man blundade och bortsåg från att man blev ständigt fylleknuffad åt alla håll, då kunde man känna känslan av sommarvärme. I kombination med att folk fortfarande klär sig för polarfrost så var det ett och annat svettigt fejs som trängde runt sin rumpa på det så kallade dansgolvet.

Sen så måste jag faktiskt dissa vissa människor; de bittra utflyttarna. Dom som i ganska ung ålder "återvänder" till Sandviken eller förärar byn med ett besök i deras annars så upptagna vardag på någon folkhögskola i Torsby alternativt superhäftiga kassörskejobb på H&M i storstan Västerås. Man känner lättast igen dessa på att de rör sig obekvämt med sur uppsyn, de tar varje chans att sucka och stöna över Sandvikens mediokra uteliv och konstaterar bittert att "mina riktiga vänner finns hemma i Mjölby och där är det som att gå ut på Stureplan". Men människor, gå inte ut om det är så jobbigt. Kom inte hem om ni vantrivs. Sandviken är fullt av nötter ändå så vi klarar oss...


Ni som inte befann er utanför Lobby inatt och såg Kexet bli puttad ner bakom muren i leran av herr Rehn, ni missade något. Det tål att skrattas åt lång lång tid framöver. - Men jag peta ju han i stjärten.  TACK!


Tidigt imorse vaknade jag under dubbla täcken bredvid min käraste vän Kexet, efter att ha gjort skadereglering på lägenheten (en Kossan i högform gick fram som orkanen Katrina igår) åt vi lunch på grillen och efterrätt på ett pintjockt Marangoni för att sen återvända till soffan. Efter många timmar och krabbor pallrade jag mig hemåt. Det är så dags att någon sopar gatorna nu innan jag gör en kraschvurpa i rullgruset på röda pärlan. Vägarna i Lassas Vegas liknar skogsvägar och terrängkörning funkar inte för mig och mitt ekipage.


Många ord nerskrivna nu. Ändå känns det som om orden fastnat nånstans. Jaja. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback