London.

Jag gick igenom passkontrollen på Västerås flygplats med mammas pass. Bra koll där. Känns tryggt. Sen bodde vi i en liten ask till hotellrum där det var antingen väldigt varmt eller polarfrost men väldigt bra frukost. Vi strosade, knatade, gick, travade och vaggade till slut gatorna fram med fler shoppingkassar än det finns röda bussar i stan.

Det slank ner middagar från det ena italienska stället efter det andra och någonstans där i mitten klämde sig Lejonkungen in. En vacker historia från den tiden då Disney gjorde filmer som faktiskt letade sig in i hjärtat, även om man inte som ung och dum inte förstod det. Det är ju faktiskt rätt synd om dagens unga som inte får Skönheten och Odjuret utan bara odjuren och fyrkantigt ritade utomjordingar.

Annars så var action ordet för resan. Första kvällen så konstaterade mamma att "det låg nån under bilen". Och det handlade inte om en mekaniker precis. Sen så var tunnelbanan försenad på grund av "person under train". Herregud. Som grädde på moset så blir mamma axeltacklad av ett fyllo i Bayswater. Fyllot började gapa och vi ökade stegen som skrämda harar. Action. Tack.

Allt som allt så avslutade vi resan med röda mattan och gjorde avtryck på alla sätt. Det ekar som sagt i min skattkista nu men det var det värt, mamma har även mer eller mindre lovat att sällskapsresan ska få en uppföljare längre fram i vår så det ser jag fram emot!


Igår kväll visade jag och min vapendragare Jess att ränderna aldrig försvinner från en tiger och att tisdagsmys fortfarande funkar. Sen så går dagens stora tack till Sandra och Terror för hemkörning och dörröppning. Det är inte alltid lätt att vara på topp jämt...

Om man får räkna det som att igår har blivit idag och att det är torsdag så fyller min lillkusin år. Kan tänka mig att det kommer firas i Midsommarkransen, det hade man vela varit med på. I alla fall så hurrar jag i min ensamhet och sen så kör vi en släkttradition att aldrig fira något den dagen det egentligen sker. Grattis Malpal!!

Dags att släcka ner. Singla slant om jag ska bädda eller sova en natt till i sovsäcken. Godnatt hörni.

Sometimes love can come and pass you by
While your busy making plans
Suddenly hit you and then you realize
It's out of your hands, baby you got to understand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback