Helg i korthet.

Ska försöka summera, mest för mig själv så jag minns denna oh så händelserika helg, men även så att ni nyfikna människor som inte finner något bättre kan känna er som att ni känner mig eftersom ni vet varje steg jag tar...

I fredags arbetade jag hårt, lika hårt som klimatet i skolan har blivit de senaste åren. Som belöning för slitet for jag och mor till Valbo köpcentrum. En bakelse, ett par byxor och några timmar senare åts det tacos i tv-soffan. Mamma hade inhandlat ett lyxvin, en amareno. Oj oj oj. Vilket vin. Rekommenderas starkt för er som känner för att fiska upp dom stora pengarna nästa gång ni besöker vin och spritbutiken.

Igår byttes inflyttningsfest ut mot Rip Curl fest i Gävle. Bockens MC var inget dåligt ställe, svårt att avgöra vad som var bäst, inredningen eller priserna i baren. Trevligheten fick ett abrupt slut när vissa ansåg att det var dags att ta fram Rocky-kunskaperna. Häftigt. Not.

Efter att vi dansat en stund med krogeliten på Lobby bar det av hemåt. Peran bar även Soffe mycket likt en en pratande ryggsäck. Blev erbjudern en fint bäddad soffa på Fredriksgatan men längtade hem. Sandra körde den blå bilen den här gången, det kändes som en bra idé med en nattfika och plötsligt var klockan halv sex. Tiden går fort när man har roligt.

Har spenderat dagen i dvala, avbruten av när huschefen tvingat mig att agera träl vid diverse aktiviteter som pågått här idag. Hyfsade till mig när dagen övergick i kväll och begav mig upp till det blå huset där det bjöds på god mat och gott sällskap. Nu är timmarna sena, ligger grymt skönt inlindad i täcket uppkurad mot elementet. Dags att kasta in handduken mycket snart.

- Sa, sa, men va kan de bli? Sablar... Sa.. Sa...


Sov gott hörrni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback