Gud jol.

Julafton har blivit juldag. Vi har haft det underbart. Den här julen kliver högt upp på rankingen. Årets julklapp är tydligen Barack Obamas bok, jag fick tre stycken.

Vad händer egentligen i mitt andra land undrar jag så här på nattkröken? Först pucklar någon på Berlusconi med en staty, vilket mer känns som en komisk handling än ett attentat. Nu har någon även knuffat påven. Han är 82 år gammal och hade lika gärna kunnat tvärdö och det är inte lika komiskt. Kanske borde landets poliser faktiskt jobba när de är instämplade och inte åka hem och lägga sig på soffan? Jaja...

Imorgon ska jag äta press-sylta och rödbetor till frukost. Det är såna saker som får mig att överväga att konvertera till någon form av jul-religion.

Thåström - Karenina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback