Årets...

gladaste: jag när jag kom in på journalistprogrammet

fest: Pea och Addes bröllop. När ringarna var bytta och Evve sjungit helt underbart startade en fest utan dess like.

semester: Tillbaka till brottsplatsen i Italien inte för att hälla upp vin utan för poolhäng och sena nätter i mansardan.

kommentar: - Jaha, vanlig hårspray eller? Sofia undrar om blötningen av mossan till ljusstaken.

åldersnoja: jag fyllde 25. Halvvägs till 50 fortfarande utan koll på något. Halvvägs till 50. Ni hör ju hur det låter.

flytt: Lassas-Nacksta. Insåg hur mycket saker jag äger. Borde köpt hus.

vurpa: sista åket, svarta backen, Trysil i januari. Min framsida mot skaren i 30 meter. Hejdå revben, glasögon, ansikte. Hej mitt vinterland.

godaste: en Ortolana på Carlo Menta i Rom.

nykomling: Stella Nyberg. Det vackraste världen har sett dök upp en novemberdag och smälte våra hjärtan.

värsta:
http://www.youtube.com/watch?v=ePNWCniwgfo hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

låt: finns en för varje sekund känns det som. Men tar nåt oväntat och kör på Lady Gaga - Bad Romance.

pryl: Nikon D3000, lagom enkla passar vi ihop som handen i handsken.

trevligaste: ljushåriga tanten i kassan på Ica Nacksta, chockerande hur glad och hurtig hon är jämt. Jag försöker ta efter. Det går sådär.

tv: Biggest Loser. Kan inte hjälpa det men jag älskar det. Speciellt att sitta i soffan och äta chips och titta.

konsert: U2 på Ullevi. Det räckte med City of blinding lights för att göra lyckan total.

hatobjekt: Gnarp. "Nästa Gnarp", "Gnarp nästa", "Vi gör uppehåll i Gnarp". Usch.

Vad händer 2010?
Bra fråga. Det finns ett par saker nerstolpade på mitt i övrigt blanka papper. Det vore trevligt om jag snubblade på någon som stod ut med mig en längre stund. Typ resten av livet. Annars så siktar jag på en snowboardvinter, vår fylld med konserter, några försommarveckor i Italien, en svensk sommar och en höst i Sunkan. Vore grymt om det gick att klämma in nån månad på en vit strand i säg Malaysia eller Mexico. Ikväll börjar jag veckla ut den röda tråd som ska följa mig var jag än går och påminna mig om vad som är viktigt. Lycka, respekt och ärlighet. Amen.

Gott nytt år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback