Sunday bloody sunday.

Idag bjuder jag på lite naket. Men jag antar att med de sista dagarnas värmebölja så har väl ingen kunnat missa något halvnaket? I så fall måste denna individ vara antingen blind eller enstöring. Lagom tills alla medelsvenssons avslutar sina semestrar och lagom tills vi slynglar som sommarjobbar återgår till jag-söker-jobb-i-smyg-när-ingen-ser-ja-det-är-sant-sluta-säg-att-jag-ljuger-jävla-arbetsförmedling-träsket, då går termometern i topp och inte ens solskyddsfaktor 90 skulle kunna hindra folk från att likna en tidig kräftpremiär.

Jag gjorde mitt sista pass (okej, jag har tre kvar nästa helg men då händer så mycket annat så det räknas knappt) i fredags. Slängde mig på cykeln upp till Hästhagen. Fick några timmar i total stillhet i min hammock när det var jag, min bok och Bono i bakgrunden. Rensade bort tankar på jobb och hittade motivation till en långpromenad följt av hallonplock. Trotsade alla djungel-lagar och satt i shorts mitt hallonbusken. Det kändes som en bra idé till att börja med, men sen såg jag ut som om jag försökt ta livet av mig på smalbenen. Inte coolt. Men gott med hallon. Mycket gott.

Som den obotliga workaholic jag är, ehm hrm, ja precis, så kunde jag inte bara sitta och dröna en hel helg utan spenderade gårdagen vid Storsjön på bröllop. Tyvärr inte som gäst utan i servisen, svettigt var bara förnamnet! Ett fint bröllop, jag spanade på klänningar och bestämde mig för att raska på med att hitta något till Peas bröllop. Känns långt borta men jag vill ju inte stå där dagen innan och försöka klämma mig i en gammal balklänning och behöva slita fram osthyvel och göra en hemma fettsugning. Hua.

Nu sitter ni säkert och svär över mina ordspyor och att nakenbilderna dröjer. Men frukta ej gott folk. Dom är här nu, strax under de här orden. Och dom är pinfärska, tagna idag på bryggan i stugan. Jag har metat kattmat, pappa har varit bödel och mamma fotograf. I den interna fiskeligan i familjen leder jag nu med 6 mörtar mot 1 över pappa. Keep on rocking...


Jag och min fångst. Minst 50 gram vägde den.


Pappa är butter över att mitt ytmete funkar bättre än hans välinställda sänke. Ni som inte är nöjda med nakenheten kan kika där pappas ben möter badbyxan, en vit rand olala!

Godnatt hörni. Dags att sova en stund och sen gå upp och flyttpacka. Oh happy day! Not. Jaja, är det väldigt soligt kanske man kan skjuta på packningen några timmar, eller några dagar. Oj, mamma om du läser det här så skämtar jag naturligtvis. Allt kommer vara packat imorgon. Typ. Kanske. Eller åtminstone i tanken packat.

Ray LaMontagne - Trouble. För dig baby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback