Rock n roll highschool

Nej, inte direkt där jag ska gå. Mest önsketänkande. Men Jour09, min klass alltså, verkar innehålla en del skönt folk och just nu känns det mest spännande och bra att börja tampas med tjocka böcker och oändligt med ord. Idag har vi klarat av att säga ja när vi hörde vårt namn och fått lite basics om allt och ingenting. Imorgon är det föreläsningsdags och sen är nog tanken att det ska rulla på tills vi känner oss färdigbakade och tills någon chefredaktör väljer oss till sitt lag.

I lördags cyklade jag med pirr i magen ner till campus, tankarna virvlade likt en McFlurrymaskin i mitt huvud. Kommer jag få någon vän? Är det rätt dag? Rätt tid? Ser jag ut som en nörd? Skulle jag vara lastgammal i ett hav av junisar?
Efter några dagar med nollning så är konstaternadena dessa; ja, jag har fått vänner. Ja, det var rätt tid och plats, fortsätt jobba så. Ja, jag ser nog lika nördig ut som hemma i Viken. Och tyvärr, det ja som breaks my heart, jag är gammal. Har hittat en donna som är äldre än mig men det verkar vara den enda. Men som sagt vi har ju levt!

Igår kväll drog vi ut min käcka bäddsoffa till en tv-soffa modell enorm och kollade på film. Filmen var en täckmantel för det mat-marathon vi kombinerade med skvaller-VM, vi vann allt. Överlägset. När kvällen blev natt och Svahn Jr för länge sedan somnat på soffan avslutade jag och Jenny våra överdrivet intelligenta samtal och sa godnatt. Ingen vidare kväll för midjebältet men insidan mår desto bättre när man får mohahhah-skratta åt ingen och alla andra.

Hade funderingar på att klistra upp några bilder över lägenheten så alla ni oroliga själar ser att jag inte bor i en knarkarkvart i ett tvivelaktigt område, men sen tänkte jag om. Ni som undrar är hjärtligt välkommna hit, ta E4an norrut och kör av efter några timmar. Genom stenstaden och E14 mot grannlandet, sen står jag där och vinkar. Lite ljusare i huvet, lite blekare i skinnet men för övrigt ser jag ut som den glada jävel jag är!

Jag ska kasta mig in i duschen nu och sen laga nåt ätbart så får vi se vad kvällen ger förutom att vässa pennorna och packa skolväskan. Sköt om er, speciellt du Anna Hallberg, inga fler besök på sjukan för då kommer jag bli nervklen här uppe i Norrland...

Bon Iver - Skinny Love.

Kommentarer
Postat av: peggy

det glädjer mig att se att du trivs! :) jag får helt enkelt hålla ställningar här på hemmaplan i höst, det kommer bli ensamt utan syltburkar och utan dig. men med emmas hjälp så är det nog något jag klarar :)

2009-08-31 @ 17:37:51
URL: http://peggysara.blogg.se/
Postat av: Evve

Åh jag vill komma och hälsa på dig...SNART!

I början av Oktober? När det lugnat ner sig med bröllop och allt omkring?



Många kramar

2009-09-01 @ 10:46:12
URL: http://enevve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback