Vendemian

Dom sista dagarna har det varit full aktivitet på Voltrona, vi har nämligen startat vendemian. För er som inte pratar italienska så kan jag berätta att det är vindruvsskörden. I måndags gick jag, Malin, Nisse och Gustav upp i ottan och ägnade sedan fyra timmar åt att klippa druvklasar. Helt okej faktiskt, inte alls så knåpigt faktiskt... Men inget jag kommer ägna min framtida karriär åt dock...

        

     


Jag har väntat länge på ett brev, ett sms, ett samtal eller bara ett livstecken från någon som betyder mycket för mig. Hade gett upp, låtit allt vara. Sen i lördags så låg det ett brev till mig på kontoret. Det var fint.

Idag har jag, Ueli och AnnaLuna varit på utflykt, hittade ett pizzaställe med riktigt god pizza. Ska ta med Malin dit imorgon har jag tänkt, har insett att jag börjar mer och mer se ut som en köttbulle men what the hell, nån måste ju vara köttbulle så alla andra kan vara sparris...

Borde gå hem och städa men det lockar så lite. Snart kommer alla andra och vi ska spela kort och äta frukt. Gott.


Du är svår att leva utan
Jag är svår att leva med


Kommentarer
Postat av: Farsan

vill ha mer att läsa och det är mycket roligt med kort

2008-09-29 @ 19:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback