Pazzi

Idag har en av mina bästa vänner gått igenom nåt tufft, och nåt onödigt. Vad är det egentligen för fel på folk som gör något dumt, får sona för det men vägrar? Har man ingen självinsikt när man gjort fel? Kan man inte bara erkänna för sig själv att det var dumt och sen ta konsekvenserna av sina handlingar och spara andra lidande? Jag hoppas i alla fall att konsekvenserna blir sju tusen gånger värre än första gången och att några vaknar med ågren sen.

För en liten stund sen gick jag ner i restaurangen för att äta, och möttes av Daniela inlindad i en duk. Mycket konstigt kan tyckas men för oss som vant oss med Danielas från dag till dag mer eller mindre förvirrade uppsyn så kan man ju nästan säga att det var ett steg framåt...

Har varit lite sjuk och hängig och allmänt klen några dagar men nu börjar det ta sig igen. Har varit på shoppingtur med Ueli och AnnaLuna idag i Poggi. Varit hos Bernadeschi och köpt present till Sabri, lär inte kunna ge den presenten hon vela ha men den här kommer nog gå hem den med. Sen så var vi även på Mamafrica och köpte en massa kolijox och sen har jag möblerat om i vårt hem. Så nu sitter jag mest och väntar på att Malin ska sluta jobba så hon kan få oooha sig över va fint det är. Eller inte.

Nej. Det finns fortfarande mycket jag vill skriva, ord som snurrar i mitt huvud men som stannar på tungan eller bara smiter ut när vi ligger och filosifierar på nätterna med nån gråtmusik i bakgrunden. Men jag känner mig själv och när jag är redo för framtiden så kommer även ni få höra om den här på min kära blogg.

Nu är det tiramisu dags. So long suckers.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback