Hårresande.

Jag och Linnea har klippt oss. Hos bögen vid Pennymarket. Det tog honom ungefär 12 minuter att klippa oss båda. Schamponeringen och föningen efteråt tog betydligt längre tid. Nu är vi lite halvrackigt klippta rakt av och jag kommer nog inom en snar framtid se ut som en skurmopp med jämnlångt hår över hela huvudet. Hemska tanke. Johanna har dock erbjudit sig att klippa till luggen lite så jag slipper mopplooken. Men Pennymarketfrisören får inga fler besök av oss, även om det kostade nästan ingenting...

Imorgon är det midsommarafton, tror jag, vi ska fira lite här på Voltrona men det är en dag fylld med jobb för min del så det blir nog lugnt. Satt och tänkte idag på midsommar förra året i trädgården i Lassas Vegas. Ishinkar, stolar som vek ihop sig, Kexets tyska, syrran som hoppa in i ett träd och en allmän villervalla av saker dan efter. Vilka vänner jag har liksom!


Fick ett infall och gjorde pannkakor till allihopa häromdan, utbudet på sylt i det här landet är ju väldigt väldigt begränsat så vi åt med choklad, socker, honung, topping och ost (Malcolms äckelvariant...). Sweet. Om nån vänlig själ (Hej mor!) skickar mig receptet på kokosknäck så ska ja baka i helgen...


Sommaren är här på riktigt nu säger Sebastiano, jag har legat vid poolen och fått en ny version av min solbränna. Det är fortfarande typ 28 grader ute och om jag inte behövde gå till restaurangen och slita lite så skulle ja bada igen. Hej eftersvettningar dygnet runt. Typ. Haha.

Förresten jävla skit Sverige. Inget mer Zlatan för oss. Tyvärr.

Ciao ciao. Baci.

Jag förstod nog aldrig vad dom sa till mig
När jag satt i dom bänkarna man bildar sig
Jag har gått dom vägar ingen visat mig
Det är ett högt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback