Sweet

Idag ringde min mobil och en man pratade väldigt fort på italienska, när första chocken över att det inte alls var han jag trodde det var utan någon helt annan, då kopplade jag in hjärnan och började förstå. Mannen ringde från Toscana, vingården jag sökt jobb på. Tydligen är jag rätt nära att få det dära jobbet. Sweet.
Men det för ju inte bara bra saker med sig att få ett jobb man verkligen vill ha. Jag har redan fattat några ganska stora beslut sista tiden och ett av dom spricker ju totalt om jag bestämmer mig för att åka till Italien och jobba. Men men, va säger man sälj inte pälsen innan björnen är skjuten. Det blir nog bra.

Igår kväll hade vi klubbmöte med den klubb jag trodde jag gått ur, men oj va fel jag hade.Vi hade vinprovning, ölprovning och nånstans mitt i natten försvann även en Vienettakartong. Inte illa för att vara onsdag. Klädde mig i blykeps hela förmiddan men sen ryckte jag upp mig och fick lite hjälp av syrran att röja vinden. Snart är allt borta där uppe och snart är min tid på fyran över...

Vi har pratat idag. Det kändes bra, egentligen har det väl aldrig känts nåt annat än bra men när vi la på nu så kände jag inte att jag rasade i bitar. Snarare tvärtom, jag behöver ha dig i mitt liv, för ingen har nog lärt mig så mycket om allt möjligt som du.

Äh. Nu ska jag gå och handla lite mat för mina möbelpengar. Har ju agerat försäljare av skrot idag. Oj, nu har jag tänkt två dar i rad på Rudan och AB Skrot och Kanot. Undrar vad han gör nuförtiden? Undrar om han saknar oss och sommaren när allt gick som det gick och ingen brydde sig?

Elin Sigvardsson - Paper cut words

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback