Mina bilder

Försöker rensa upp på mitt minneskort efter en helg i 220 knyck. Om jag varit mindre stressad och förvirrad i fredags när det var dags att åka kanske jag hade haft ett kamera-minneskort att rensa också, nu får ni nöja er med mitt eget högst personliga.

Mina bilder i huvudet ackompanjeras ju av mina röster i huvudet som stundtals agerar berättarröst och stundtals ylar i högan sky över vad dom ser. Ni får ju tyvärr inte äran att höra vad mina röster säger, det är ju rätt exklusivt för mig. Men jag är rätt säker på att ni är normalskadade människor med egna röster i huvudena.  

Oj nu tappa jag tråden igen. Skulle ju berätta om min helg.

Fredag och snömoddig bilresa med Soffe, Janet och Anna till Stockholm. Snabba ryck mot underjordståget och möta upp Denise. Hej hej och hejdå och hej Midsommarkransen och Malins nya lägenhet. Tempot skruvas upp och snart springer vi in på Kungliga operan. Nötknäpparen, champagne och Guldfoajen flög förbi och vi avslutade kvällen på Dell'Attore, kan var en av de bästa och trevligaste italienska krogarna i det här landet.

Seg lördagsmorgon, ligga kvar och dra sig tills att hungern driver upp en. Brunch på Ett Skafferi och sedan ett nio-låtars-besök på IKEA Kungens kurva. 150 kg nyköpta möber och fyra timmars byggande. Sammanlagt noll bråk men två slagna hjältar. Lite rött, lite mousserande och lite thai-mat fick liv i liken och snart stod vi på Berns. Timbuktu och Damn stod för underhållningen och det var intensiva timmar med dans dans dans.

Sen nån gång sent mellan lördag och söndag dyker helgens svenske hjälte upp. Blåslagen och speedad, med Totta som idol pratar han bort väntan och en tågresa med oss. Jag påpekar diskret att hans tabletter kanske gjort så han behöver lite clear eyes. Nej nej säger han och sprutar nässpray i båda ögonen. Herregud. Hoppas Nettan tog hand om han sen...

Idag har jag besökt Denise i Sumpan, druckit väldigt mycket saft och ätit köpe lussekatter. Skvallrat lite men mest pratat gamla tider. En trasig telefon, ett dött Comhem och en upprörd kusin med bil och sen var det dags för julstämning a la Razzia Records. Oh no its christmas var en skön avslutning på kultur-chocken den här helgen.

Jag har haft det bra. Men nu är det slut på ord för tillfället. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback