2009 rock n roll

Ligger på bädden i mysmorgonrocker, snörvlar värre än vanligt och gör inga försök att sjunga med när Sarah Brightman skrålar Amazing grace. Hostar sådär att man får lock för öronen och ser suddigt. Borde nog pallra mig iväg till någon doktor, men vad säger man, hej jag har varit sjuk i två månader men tänkte att det skulle gå över. Men men, det gör det nog framöver.

Jag har börjat styra upp mitt 2009. Året då jag ska ta tag i pluggandet och äntligen "bli något". Året då jag ska bli vältränad, en gymspännis och motionsspårfreak. Året då jag ska dricka mer vatten än vin. Året då jag ska göra en insats. Året då jag tog fler steg framåt än bakåt. Det är planen.

Snön har smält bort, julstämningen rymt genom ventilen och julskinkan jag gjorde är slut. Lyssnar på Band Aid men inte ens dom kan övertala mig att slå in julklappar och julstäda. Eller det skulle kunna benämnas katastrofröja just nu. Mitt rum ser inte ut som det brukar. Eller är det det gör? Jag blir lite rädd. Ska ladda lite till och sen göra en stor insats för att fixa allt.

       

Min julstämning som rymt. Come back come back and haunt me...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback