wow.

Jag missade en stor fest igår hemma på Timotej, tråkigt men sant. Fick vara med på ett hörn via en högtalare och hålla ett litet tal till lilla mamma 50 år. Tydligen så körde min far, Eddy och Björn ballongdansen, just den detaljen kan jag inte lova att jag är ledsen över att jag missade... Haha. Men det hade varit en syn att se Lasse i lila klänning och blond peruk...

Häromdan så fick vi en present av Ueli, en hängmatta modell jättestor. Lyckan var total ända tills jag skulle försöka knyta upp den. Första delen gick bra, använde mig av dom klätterknutar jag lärt mig genom åren och det blev stabilt. Sen tog svettandet och ursinnet över och det blev två dubbelknutar och niente di piu. Jag och sambo låg där igår och funderade på hur länge man kan bli sjukskriven om hängmattan rasar och man ramlar ner i hagen. Det kan nog bli en stund...


Igår var Sabri och hennes kompisar här och åt, det bjöds på finmiddag och jag halkade med på ett bananskal eftersom jag var ledig. Dom lyxlirarna har idag åkt två veckor till Ibiza. Stort. Men eftersom normalbefolkningen har svårt att överleva en vecka där så kan ju två vara rent livsfarligt. Tur att Francie inte badar då.. Haha..

Sitter som vanligt och väntar på fröken Sabel, vi ska åka iväg och äta pizza på Trovatore och kanske dricka en öl eller två. Gott. Men som vanligt är jag vrålhungrig nu nu nu. Segt. Det rasslar till i trappen nu så kanske kanske har hon lyckats bli klar. Frågan är om man vågar låta Linnea dricka nån öl ikväll eftersom en häst drog en känga i huvet på hon idag. Kan ju bli livsfarligt.

Oj, nu höll jag på glömma en av de bättre nyheterna. På söndag får jag storfrämmande av fröken från Hjärtkullen, hon stannar här tills fredag och då får jag sisådär en halv dag på mig att ladda om batterierna innan mina kära vapendragare kommer. Bella vita!

Nej. Nu måste jag gå ner i restaurangen och äta nåt litet förbröd eller nåt annars svälter jag ihjäl.

Arrivederci...

Kommentarer
Postat av: peggy

när jag tar upp får du skicka!

när vi är hemma samtidigt igen, vilket blir i typ april kanske, då ska vi åka till åland och ha tält i öl, tjuvgrilla och smita från campingnotan! :)

saknar dig, det var ett bra tal du hade till din mor förresten, jag var där och åt kryddkorv och var i lag med din kusin malin på musikquizen. vi var sådär bra på det! :) sköt om dej!!

2008-08-18 @ 23:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback