Riva Del Sole

Via Firenze 37, Riva Del Sole. Där har jag spenderat dom sista dagarna. Ett svenskägt fyrstjärnigt hotell med privat strand och Dirty Dancing stuk på hela baletten. Har haft lite semester och hälsat på Linda och Ueli där, dom i sin tur hälsade på Gunsan Lindas mamma. Så jag har varit dubbel snyltgäst och njutit i stora drag av det... 

Vi har legat vid stranden hela dagarna, mitt hår har blekts enormt av saltvatten och nu ser jag nästan normal ut. Coolt. Not. Kvällarna har vi ägnat åt att äta gott och dricka vin, och delta i Scuola Ballo. Väldigt ofrivilligt blev jag indragen i Riva Del Soles dansskola. Det var så mycket Patrick Swayzefilm över det hela att jag nästan fick slag, jag såg ut som Babys syster där på dansgolvet, inte ett steg rätt och helt ur takt. Tack för den indragningen.


Nu är jag tillbaka på Voltrona och här har det varit mer action än nånsin tydligen. Är glad att jag missat allt för jag hade nog inte kunna förstå ändå. Man tror så mycket om vissa människor och sen visar dom sig vara verkliga psykopater. Skumt.


Vi har haft ett gäng kanadensare här ett tag, ett mycket långt tag. Förutom att en är laktosallergiker och en annan nötallergiker och en tredje skaldjursallergiker så älskar dom att ropa LILLIS MALIN LILLIS och fråga tusen frågor och bara vara allmänt krävande. Igår var det dock sista kvällen och vi fick varsin kanadensisk bandana, en saftig dricks och jag en komplimang av Steve. 
"- I love you. There should be a TV-show called "I love Lillis"...

Dolce.


Annars så har jag och Linda hittat något som för alltid kommer locka fram leenden. Vi strosar genom Castiglione Della Pescaia i lördags kväll och helt plötsligt så står gatto Silvestre framför oss, OCH SPELAR DRAGSPEL. Det var en sån humor i det hela att jag skaffade mig sexpack magmuskler. Helt sanslöst.


Nu är det augusti. Snart ferroagosto. Tackar. Sen så är det dags för tiden att bli 30 augusti och två som jag längtar efter kommer hit.



Madonna santo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback