Det stora raset...

Häromdan står vi lugnt och stillsamt och putsar glas. Min något förvirrade arbetskamrat Daniela bestämmer sig för att bära undan alla kaffekoppar som torkat. Med en stapel på 15 kaffekoppar och två muggar så rasar hon sen uppför trappan. Jag trodde i ett ögonblick att hon var död där hon låg bland alla skärvor men när jag hörde det hysteriska galenpanna-Daniela skrattet så insåg jag att så var det inte. O dio mio. Det tog en stund att städa upp kan jag säga. Och nu får inte fler än 37 dricka kaffe samtidigt för då ce problemo...

Det är värmebölja här hos oss nu, visst det har varit varmt i lite mer än två månader i sträck (med undantag för ett monsunregn i 20 minuter) men nu börjar det bli outhärdligt. Sen att jag har råkat skaffa ett öppet sår på foten som jag inte kan bada med gör inte saken bättre... Ja, jag vet att man när det regnat tre veckor i sträck hemma i Sverige håller på att bli galen och dansar soldanser och smörjer sig febrilt med brun-utan-sol-krämer och tror att det inte finns nåt värre tillstånd än sollängtan. Men där har man fel. För när det är 40 grader varmt och fläkten känns som mer som en drake än en kylande bris och man dödar spindlar i parti och minut för att få en droppe svalk från himlen. Då är det fan tufft.

Igår var jag, sambo och Seba in giro och handlade lite överallt. Seba försökte gifta bort mig och jag fick en flaska TiaMaria för att tänka över saken. Haha. Hann även med en frukostfika på ett av de bättre fiken jag varit på i Italien, få ställen gör fikabröd och bakelser som båder ser goda ut och är goda!

Jess, jag har köpt ett 10kronors vin tills du kommer. Det är inte Spars egna men det kan nog göra folk blinda ändå...

Försöker läsa ikapp på nättidningarna om vad som händer i världen. Sverige har tydligen vunnit nån cykeltävling på OS, helt otroligt. Men det som berör mig mest är allt som händer i Ryssland och Georgien. Har precis jobbat mig igenom boken Putins Ryssland och hade aldrig kunnat föreställa mig att det var så illa som i boken. Och nu så är dom tydligen på krigsstigen igen. Jag lider med dom ryska och georgiska militärer som får sätta livet till för ingenting. Skämmes ni som bestämmer.


Har hittat en ny favoritlåt. Bambolina e barracuda. Bara namnet gör ju att man måste älska den...

Nu mat. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback