Dove ce musica...

För några somrar sen så jobbade jag och Soffe på en båt där det serverades sjöodjur, på båten fanns också varje kväll trubadur. Dom var av blandad kvalite men körde i princip samma låtlista allihopa. Till slut så kunde man varje låt och gick där och sjöng med i de konstigaste sångerna. Trodde att det var sånt skadat beteende man bara fick när man andas in för mycket räklukt eller överdoserat sjösjukepiller men icke.
Här i Italien så finns en man som är ungefär lika stor som påven, han heter Eros Ramazzotti och varje kväll så snurrar hans skivor rund rund i restaurangen. Efter en vecka är jag lika hjärntvättad som på båten, vi trallar glatt med i Dove ce musica och Piu bella cosa tretton gånger per kväll. Brainwash it is.

 Igår när vi stängt så hamnade av olika anledningar på en bar i Poggibonsi och drack öl, det kom fram ett italienskt slisko som såg ut som en avdankad maffiaboss på deken. Vi gjorde vårt bästa för att ignorera karln men han hade noll självinsikt. Verkligen. För när Anna började prata om en skådespelare som var så snygg så blev mannen salig och började yra "grazie grazie". Tack och hej.

Har insett att jag missade en sak i mina förberedelser hemma, jag klippte aldrig håret!! Fan, börjar se ut som McGyver och det är inte coolt. Nästan så att jag skulle kunna betala Gunsan för att hon ska komma hit och tufsa till mig...

Igår fyllde min favoritJönsson år. Och det är inte Charles-Ingvar för han har blivit nerpetad från Jönssontronen. Eftersom jag numera bor i landet där allt går lite långsammare och där alla är lite sävligare så glömde jag egentligen inte bort det utan bara reagerar lite långsammare... Grattis vännen!!

Snart är det dags att knata iväg och jobba lite. Sen är jag ledig i helgen och ikväll ryktas det om att vi ska åka iväg till Florens på diverse aktiviter, kan bli trevligt.

Inspirerad av min vän peggysue så avslutas det med en text som får mig att tänka tillbaka med ett leende på förra året vid den här tiden i ett tält på ett regnigt Åland....

well open up your mind and see like me
open up your plans and damn you're free
look into your heart and you'll find love love love love

Kommentarer
Postat av: Erica

Tack Hjärtat

2008-04-19 @ 11:12:45
Postat av: jess

kom hem vi har ju inte vart till Åland i år !! tror jag har lite gammal koskenkorva kvar ;P

2008-04-19 @ 18:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback