Tjock med en GT i handen.



Hade tänkt att kanske förtälja om helgens äventyr men det får vänta tills dess jag blivit en tjock gammal tant med volangkjol, rosa blus och jättestor solhatt. Då ska jag sitta på Gran Canaria och sippa GTs och skriva mina memoarer. Kanske har jag en katt och kanske sitter Maria Bäckström bredvid i leopardtights inköpta våren 2010. I närheten virrar kanske två andra gamla russin runt som vi någon gång runt 2039 slog till och äktade varsitt. Det råder kanske brist på barn då vi någon gång runt 2030 insåg att vi knappt kan sköta dammråttor, än mindre råttungar. Kanske kommer Soffe, i rosa från topp till tå men med ett lila fluffigt hår, på besök med hela sin skara av barnbarn då och då och röjer runt. Kanske är jag då så rynkig att det tar en kvart att tvätta ansiktets alla veck och fåror. Kanske går vi på sällskapsdans och stuffar på torsdagarna. Kanske livet blir något helt annat än min panter-tanter-fantasi men det ska nog ordna sig även för oss från Viken. Till dess att memoarboken "Ä kula rö så fär vi" gått till tryck nöjer jag mig med att helgen var bra, solen sken och livet bjöd på okonstlade sociala verksamheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback