Videocracy

Säga vad man vill om Silvio Berlusconi. Han är korrupt, ljuger hit och dit och beter sig ofta som allt annat än en vettig man. Men. Stort men. Han ler. Han skrattar. Han lever. Jag har haft filmmys med mig själv nu på morgonen och sett Videocracy. Mitt härligt knäppa Italien visar upp sig från alla sidor. Jag tror Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin skulle må bra av att skratta lite oftare, vara mindre uptighta och leva lite mer.

Tänk om vi skulle få höra en sån här kampanjsång inför valet i höst?! Det vore underbart.



"C'e un grande sogno         Det finns en stor dröm
Che vive in noi                    Som lever i oss
Siamo la gente                   Vi är folket
Della liberta                       av friheten
Presidente siamo con te    Presidenten vi är med dig
Menomale che Silvio c'e"   Vilken tur att Silvio finns

Tänk er en reklam där vanliga svenssons sjunger om sin beundran för Reinfeldt. Silvio Berlusconi är en buffel men en buffel med humor och utstrålning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback