Jag måste hitta ut.

Det är söndag och träden i Nacksta har gått från grönt till gult. Veckorna sen vi i Jour09 sågs för första gången har gått fort. Jag kommer ihåg att jag tänkte när vi fick schemat "gud va långt bort". Nu har tiden sprungit ifrån mig och om några dagar är vi i slutet på sida två i schemat. Där står tenta.

Mitt pluggande gick rätt bra, fokus på rätt saker och hetsätandet har inte dykt upp. Så tog jag en paus, klickade ut mig på nätet och hittade på Melissa Horns nya singel. Lyssnade. Och lyssnade igen. Och lyssnade ännu en gång. I samma sekund som tankarna vandrade mot texter, konserter och brustna hjärtan så försvann pluggandan. Även csn försvinner oroväckande fort när konsertbiljetterna trillar in. Men kan man försvara sig mot en sång med textraden "Hur ska man älska någon som har älskat någon förut?" Nej. Det kan man inte.

Dags att stoppa datorn i garderoben och återgå till böckerna. Kanske bara ska ta en frukt först. Eller en promenad. Titta om det hänt nåt i världen som tv pratar om. Borde kanske gå ner på Ica och köpa mjölk. Kasta tomglasen. Oj va spännande alla andra saker låter när man väger dom mot att öppna Massmedier och plöja ett par hundra sidor...


Kommentarer
Postat av: anna

Know the feeling, sitter just nu och försöker komma på nåt riktigt långt att skriva här så jag kan skjuta upp pluggandet en stund till...

2009-09-27 @ 18:44:08
URL: http://annahallbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback