Toalett-trauma.

Vi vann lite stash på bilbingon idag, lagom så att vi med allt fika gick plus minus noll. Det får man väl räkna som godkänt. Något som verkligen inte är godkänt är det trauma som utspelade sig i pausen. Herregud. Okej, det är ungefär samma människor som kuskar runt på bingodagarna vecka ut och vecka in. Okej, det är kanske inte gräddan av befolkningen som samlas för att kryssa, dutta, måla cirklar och hysteriskt kasta sig på tuten då och då. Men någon form av gräns måste upprättas, den vänskapliga stämningen måste stanna någonstans.

Typ vid att var och en låser toadörren om sig när man går på toaletten. Det ska inte behöva vara så att jag och min syster knallar in på damernas, där taklampan rackat ur och det råder ett höstmörker. En dörr glipar öppen så Anna gör en ansats att gå in där. "Upptaget" ylar en liten tant. Jahapp.

Fnissandes som ett barn går jag på ett säkert kort och öppnar en stängd men olåst dörr. Tro på fan att det sitter en liten tant där också. Chockad och rädd backar jag, tanten börjar en lång harang om att hon minsann är färdig och att "blev du rädd, ja jag ser ju ut som ett åkerspöke men jada jada jada...". Till skillnad från alla andra så drog jag igen dörren med en smäll och låste om mig. Jisses.

Tro nu inte att hemskheterna är över, nej nej. Med händerna under vatten står jag och funderar över det som just hänt och vilka spår det kommer att sätta i mig att två halvnakna tanter flashas för mig. Då brakar det till, bakom någon av alla för tillfället stängda toadörrar släpper den värsta brakare jag hört under 2009 och följer upp detta med "Oj då". OJ DÅ?

HERREGUD. Vad har folk för anatomiska fel att de inte märker när det är en fis på väg som skulle kunna blåsa bort hela Högbo Bruk? Kan man då inte, på en allmän toalett, försöka stoppa den och bespara övriga människor detta? Okej, om man sitter i sin egen soffa och spränger men det här är inte okej. Verkligen inte.

Min respekt för min medmänniskor inom bilbingon har minskat något efter desa incidenter. Dock tackar jag gud att det var dunkelt på toaletten så att jag inte har några ansikten på dessa eländen. Det hade varit för mycket. Jag är redan rädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback