About you now

Och om mig nu...
 
2009 har börjat utomordentligt. Med perfekta backar i Trysil som gav skön åkning kunde det inte bli mycket bätrre. Sista åkte slutade i en svart backe där jag gjorde en "sån där kul vurpa". Men rödvin och chips lindrar smärta bra, liksom gott sällskap. Jag hade allt det där och jag kommer överleva trots blåslagenheten...

Idag har vi avslutat med att åka längdskidor. Med 25 minusgrader och måndagsexemplar till skidor var vi på väg till klassiska Hemfjällstugan. Efter 100 meters stakande var jag slut. Som människa, som artist och framför allt som skidåkare. Saxade mig på ren järnvilja upp för en lång krävande backe. Sen var det över. Våfflorna fick ätas på Gammelgården, promenadavstånd från bilen och min skidkarriär blev kort men intensiv. Kanske lika bra att satsa på en sport där man får hjälp i alla tunga uppförsbackar...

Har ni tur så kanske ni får någon väl vald bild från fjällresan snart. Mohahaha.

En av mina vänner har varit epicentrum i en jordbävning. Kanske inte en sån som ni andra kände av, era saker står säkert kvar i bokhyllorna. Mina saker stod kvar, men jag kände av det, jag märkte att någon skakade och jag blev rädd. Rädd att min vän skulle falla ner i en spricka och slå sig. Det värsta av allt är att den som tryckte på jordbävningsknappen är just den som inte får göra det. Man får aldrig trycka på jordbävningsknappen. Då blir jag arg. Just det.


Jag ska inte åka till Afrika. Så där. Då behöver ni inte fundera. Och ni behöver inte fundera på mit liv heller. Det gör jag själv och hittills har det funkat bra.


Min familj har åkt till Öret med syrran och jag får umgås med katterna. Vi kollar på Victorias Secrets modevisning, Usher är ögongodis, vilken karl! Visningen gör mig imponerad varje år, dom ser ju ut att ha kul även om dom ser hungriga ut nästan allihopa. Till och med publiken verkar trivas, inte dom där vanliga modevisningsminerna som skriker ut att "jag skulle aldrig ens ta på mig skorna dom visar".


Nu har jag tappat tråden lite grann. Ska nog ta en promenad och försöka mjuka upp knäna lite. Imorgon ska det handlas skidglajor, täckbyxor och håll i er nu, gymkort. Det är dags nu.





Ta hand om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback