Ge er. Jävla töntar.

Det är lördag och klockan har inte slagit tolv ännu. Idag är dagen då det är fritt fram att äta godis, även abnorma mängder godis är helt lagligt idag. Jag ligger raklång, ovanpå täcket, klädd i en jättelik tröja med chokladfläckar och byxor som man borde använda till träning. På min högra sida finns åter igen Matadormixen. Min vänstra upptas av en påse chips. Jag njuter. Stort.

Men vad gör gud och alla andra människor? Jo, dom åker längdskidor. På tv åker dom som blådårar, surfar runt på folks bloggar och alla verkar ha samma lördagsnöje, dessa smala brädlappar. Varför? Ge mig styrka att härda ut i denna värld av överseriösa längdskidåkare som ger vanliga dödliga godisfrossande människor ångest.

Jag ska gå utanför dörren och kasta mig i snödrivor, krypa på knäna och ha en godispåse i fickan. Kanske tar jag ostkrokar och tappar dom på backen, tresekundersregeln är underskattad. Någon måste ju trotsa all vuxenhet, all hets över kilometer hit och glidvalla dit. DET ÄR JU FÖR FAN LÖRDAG!

Kommentarer
Postat av: Evve

HAHA du är underbar

2009-02-21 @ 19:06:12
URL: http://enevve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback