Mörbultad

Nu är det tomt och tyst i casinan igen. Ingen sover på soffan och man kan nästan höra myggen surra. Eller typ iaf. Sen sist har Karin hunnit åka hem, Maria och Jessica både kommit och åkt. Så för tillfället är det bara jag och sambo som huserar inom väggarna, både skönt och tråkigt...

I fredags skickade jag iväg en något spattig Karin på bussen till Firenze, kvällen innan hade vi firat av henne rejält. Efter serveringen av middag åt alla tjockisar här på Voltrona så dukade vi upp till finmiddag med fisk och skaldjur. En hel del bubbel rann ner och helt plötsligt hade jag skaffat mig en akvariefisk, Kurt. Linnea uppskattade inte Kurt även fast han kände mycket kärlek för henne och till slut blev Kurt kattmat. Sorgligt.

- Men vadå, är det sprit i den här?
- Boh. Jag vet inte.
- Inte jag heller. Det är ju grönt i alla fall.
- Det smakar inte så mycket sprit.
- Det är vin och en typ av likör. Vadå tror ni inte mig? Jag har ju blandat själv.
- Säääkert.
- Det smakar ju saft.

Den här diskussionen hade vi under middagen, vi kom liksom aldrig riktigt fram till om det var nån promille i drickan eller inte. Till slut spricker en ljushållare och ljuset rullar ut på tygduken. Snabb som en orm skriker jag "Jag släcker" och öser min gröna dricka över. Då kom svaret väldigt fort, lika fort som en jättelåga tornade upp sig över duken. Ja, det är sprit i. Herregud.

Lördag var ju liksom stora dagen. Träffa dom två som man inte sett röken av på snart ett halvår, trots att vi innan gjort vårt bästa för att likna siamesiska trillingar. Girade runt halva Toscana med familjen Sabel på dagen och satt sen på gräsmattan utanför Pisa flygplats och väntade. Var lite orolig att dom skulle ha sovit över (a la Jess) eller packat en bomb i handbagaget och hamnat i finkan. Men halv nio kom dom gåendes och lyckan var total. Sen ägnade vi tre dagar åt att analysera, vara cyniska och skvallra i allmänhet om allt och alla back home.


Tre dagar gick fort och igår hoppade dom på ett tåg (visserligen fel tåg men ändå) och åkte hem. Vi har hunnit slagits en hel del, tyvärr har dom tydligen tränat järnet hemma för nu får jag stryk av båda två. Tills jag åker hem ska jag börja lyfta vildsvin eller nåt och sen ge tillbaka för alla wedgies jag fått dom här dagarna...


Ska gå och dra min sambo i örat och fråga om vi inte ska mysa framför en film ett tag, är alldeles för trött för att ligga vid poolen.  Men först hänga tvätt. Gud va kul. Not.

Förresten tror jag att vi har kommit på vilken dag vi kommer hem, ska ju semestra lite i Rom efter säsongen och sen bege oss hemåt.  Men innan allt är klart så avvaktar jag med att skriva datum, vill ju inte bli lynchad om det visar sig att november byts mot januari...


Adios amigos..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback