Misstag

Jag tänkte skriva om misstag idag. Det har sin anledning och det kommer komma en poäng i slutet, tror jag i alla fall. Hur som helst så är jag en mästare på misstag, mitt liv har hittills innehållet både riktigt katastrof-stora , medelstora och små misstag i en salig blandning varje vecka.

Det har lärt mig en hel del, även om vissa saker upprepas om och om igen fortfarande tio år sen första gången. Men nånstans inbillar jag mig att jag blir en klokare människa. Jag har lärt mig att misstag ibland kräver en vit lögn, för att inte en snäll människa ska bli ledsen över att present-vasen först blev ölhävarverktyg och sedan 1000 bitars pussel samma dag jag fick den.

På samma sätt som jag nu vet att lögner och ormslinger inte funkar när pappa upptäcker att stuprännan har samma form som en italiensk bergsväg, då är det liksom smidigast för alla om jag bara erkänner att jag backat i Colin McRae-stil och missbedömt avståndet. Ibland kommer ju dock super-optimisten i mig som får mig att chansa och skylla på katten när jag på fyllan rivit ner något i tron att det var lysknappen, ibland går det hem och allt är frid och fröjd men ibland genomskådas den vita, näst intill transparenta lögnen och helt plötsligt står man där och stammar om att katten visst är skyldig och kräver fingeravtryck a la CSI. Men det kunde ju gått bra.


Sen finns det dom misstag man gör som involverar hjärtan, dom är svårare att reparera.  När man trampar snett och sätter fötterna på en yta där någon redan fanns. Sår rivs upp och saltas i en handvändning och vissa ärr går aldrig att bortse från.


Nu är jag glad att mitt misstag hamnar i den första kategorin, alltså saker man alltid kan köpa nya eller laga. Okej, jag har kört Linneas bil in i en uteservering i Pisa häromkvällen. Okej, stackarn som stod utanför restaurangen fick nog en hjärtattack och magsår samtidigt. Okej, bilen blev lite knöcklad och vissa deler fick fortsätta färden inne i bilen istället för utanpå. Men jag kommer undan med att betala några kronor för lite spackel och färg och en utbucklare, vissa kommer inte så billigt undan just nu....


¨
Nu är det snart dags att åka vidare i livet och lämna Voltrona08 bakom sig. Blandade känslor men just idag mest en längta efter tjejerna i Viken, syrran i Öret, pärona som snart är på andra sidan jorden. Och dig. Du du du.


Nej. Det är inget misstag att jag igår eftermiddag gick i linne och flipflops, det är varmt här än...


Kommentarer
Postat av: Anna

dom där byxorna känns däremot som ett misstag, vad har du på dig kvinna? :)

2008-10-27 @ 23:20:13
URL: http://annahallbergs.blogg.se/
Postat av: jess

kom hem nu hjärtat, du saknas mer än nånsin här hemma....

2008-10-27 @ 23:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback