Fredag?

Det är fredag, är vi ganska överens om. Men det skulle lika gärna kunna vara onsdag eller söndag eller för den delen midsommarafton. Vi äter, dricker, solar och tjatar med varann dag som dag. Men idag är det fredag och lite folk i restaurangen så det kan bli en rödvinsfest av alltihopa...

Låg på min filt vid poolen idag och tittade på himlen och kände en känsla som inte funnits på länge. Jag kände mig lugn. Väldigt lugn, nästan så lugn att en oroskänsla smög sig in. Jagade bort den snabbt för det är faktiskt okej att känna så här. Har inga räkningar att betala, ingen lägenhet att städa, ingen bil i diket och dom problem jag har här är moln som stundtals skymmer solen, att vinet då och då sinar i jättetanken och att efterrätten ibland innehåller nötter... Det kan man ju leva med, än så länge i alla fall...

Häromdan på marknaden köpte vi en present till Claudia, en brun väska i fakeskinn med formen av en hund. Herregud så räligt ful den var. Så visar vi den för Daniela i restaurangen och hon tyckte den var jättefin. Man kan ju tro att italienarna skulle ha lite sense of fashion men icke. Det är faktiskt illa.

25 år. Då är man dubbelt så gammal för att leka med barbie, hälften så gammal för att lyssna på melodikrysset och alldeles lagomt gammal för att leva det glada livet. Imorgon kommer jag längta lite grann till 33an, alla vänner och förmodligen en splendid bålskål... Grattis baby!

Dags att gå ner och ta ett glas vin och duka lite. Provade nya arbetskläder idag så snart kommer vi se ack så tjusiga ut! Och snart är det dags för bröllop här borta, kommer bli trevligt. Sen så har ju mina päron planerat in en resa hit så tiden kommer nog bara rusa fram och snart komemr jag sitta i Lassas och längta efter olviträd och tiramisu...

Ulf Lundell - Jag saknar dej
(Till dig jag fortfarande väntar på svar från...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback