Sunday morning blues

Söndag förmiddag. Söndagar har en förmåga i min värld att alltid vara så långsamma. Sitter och väntar på tacos. Det går långsamt. Som söndagar borde göra. Jag är hungrig iaf. Åt två bitar rulltårta imorse så nu är ju den snart slut, kanske blir kvällsprojektet att baka en ny.

Igår jobbade jag på riktigt för första gången. Hade tretton frisörer från Uppsala hos mig som levde rövare i skogen. Sista timmarna värkte mina knän så jag knappt visste ut eller in. Men mysigt var det med alla marschaller på isen. Har fått en del mer jobb så ekonomin kanske ordnar upp sig utan att jag måste sälja nåt inre organ eller så...

Efter jobbet var det bara att svida om snabbt och åka till Lottagården och fira Sandra. Äckligt god mat och tårta och bar med självservering. Inte illa. Tog det ganska lugnt, ville inte riskera att vakna med knät liggandes två meter bort. Alla tog det inte lika lugnt, vissa drack t o m kaffe med öl i. Gott. Not. Sen hamnade vi på Kharma en stund men där var det okändas afton så min kudde fick sällskap tidigt...

I veckan åker mamsen och papsen till London, har gjort en lång önskelista, det är jag värd eftersom jag ska agera zoo-skötare på Timotej. Lite nytt Toni&Guy och Maynards skulle sitta som en spik i kistan. Hade velat åka jag med men nån måste ju sköta om djuren, kanske man tjänar en hacka om man säljer dom till Bodils minicirkus? Eller snarare får väl jag betala för att dom ska ta mina monster...

Nu rör det på sig mot Ica Maxi. Äntligen.

Elvis Costello - She

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback