Nattsvart

Idag drog dom ner ridån för mig. Nu känns inget speciellt kul igen. Visst, jag har misstänkt att det varit på väg men idag fick jag svart på vitt att mitt högra knä är trasigt och jag ska operera mig igen. Nu vill jag bara skrika, härja och slå sönder saker men det hjälper ju inte. Någon sa till mig att tänka på att det blir bättre efteråt. Men det har jag ju tänkt innan varje operation och ändå måste jag hela tiden göra fler. Ska nog skrika och härja en stund när jag kommer hem ändå...

Som om det inte vore illa nog att få reda på det här så ringer dom igen från Italien idag. Ja, jag fick jobbet men nej jag kan inte. Fan. Dom ska ringa igen nästa vecka och höra om jag fått nån operationstid och sen får vi se utifrån det sa dom. Men just nu känns allt hopplöst.

Nu saknar jag dig så mycket. Du hade blåst på allt ont och torkat alla tårar. Men du är inte här.

Så du sitter fast i bruset varje dag
Och du låtsas att din plats i kön är bra
Snart kan vad som helst förföra dig

Det finns dom som flyger fria i sin bur
Det finns fria som är fångade som djur
När allt blir tyst kan ingen höra dig

Vad är frihet?
Vad är frihet?
Vad är frihet?
Vad är frihet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback