Men hej träningsvärk

La dolce vita fortsätter här nere, igår var det dock inte så trevligt regn som föll men idag har vädret repat sig och bjudit på solsken. Eftersom jag har tänkt vara hurtig här borta så drog jag iväg på en långpromenad på förmiddan. I benen hade jag en trevlig jobbkväll igår med mycket rödvin och en briochefrukost. Eftersom vi gick vägen åt ena håller häromdan gick jag åt andra hållet idag. Jo men tack. Uppåt uppåt uppåt. Efter en minut hade jag kramp i hela kroppen. WHAT? Tog mig iaf upp och sen tillbaka och sen blev det inte mycket mer. Herregud.

Har sovit middag en stund eftesom min kropp dog totalt först efter promenaden och sen när Sebastiano satte igång världens längsta historia om vulkaner och grejer så tackade hjärnan för sig också. Men nu är jag pigg igen och ikväll ska vi ha tolv gäster i restaurangen och vi är fem som jobbar. Sweet.

För första gången på länge så börjar jag känna mig lugn helt igenom, efter allt kaos som varit sista månaderna så känns det bra att vara i ett enda stort lugn...

Men nu så, ska smyga upp till Marissas kök och let efter sockerkakan som fanns till frukost. Sen fortsätta min resa till vintappen och ett litet glas. Så om några timmar börjar den stora matresan genom kvällen, idag verkar det ska serveras ragu och det tycker jag om.

Sköt om er folk. Och som en kär vän sa "lev lev lev och njut njut njut"...

Kommentarer
Postat av: peggy

sandviken är lite mer tomt nu när inte du är här.
men jag blir glad av dina inlägg, du verkar må bra stjärnan! :) nu ska jag sova. natti natt.

2008-04-17 @ 00:03:26
Postat av: Farsan

Kul att läsa din blogg och att allt verkar bra akta dig för vinpipen.

2008-04-17 @ 00:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback