Torsdag i juli.

De senaste tre dagarna har jag spenderat i sjukbädden. Vaknade feberyr i tisdags, sedan tog en lungförstörande hosta över men just nu känner jag mig ganska pigg. Förra helgen jobbade jag extra och satt som på nålar och tog emot allt elände som kom genom alla mediekanaler från vårt grannland. Egentligen skulle jag kunna skriva sida upp och sida ner med bara försök till förklaringar av vilka känslor som rörde sig i mig. Men det kommer inte att hamna här på bloggen utan någon annanstans. Här nöjer jag mig med att konstatera att vi aldrig kommer att kunna skydda oss helt mot ondska men om vi går och är rädda för allting så låter vi ondskan vinna och det vore en katastrof för framtiden.
I morgon återupplivar vi vår tradition att gå på DN-galan. Efteråt följer jag med ut till Bryggholmen och kurerar mig till nästa vecka då jag ska vara på topp igen.
Sköt om er och må gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback