Tisdag i Stockholm

Jag har skrivit ganska många gånger på sista tiden att livet rullar på i full fart. I dag är inget undantag. Jag är mitt uppe i en helrenovering av min lägenhet, inte så där att jag målar väggar och river upp golvet. Nej, jag städar och putsar för att det ska bli trevligt att komma hem igen på söndag kväll. Jag hade väldigt länge svårt att förstå varför mamma alltid for runt med dammsugaren som en formel1bil kvällen innan vi for på semester. Nu är jag dock likadan. Eller snarlik i alla fall. Medan mamma styrde upp hemmet långt innan Rapports halv åtta sändning gör jag mitt bästa många timmar senare.

Nu har jag dock tagit en paus. Både fysiskt och mentalt. Jag har ägnat en stund att åt att tänka på vad fort livet går. För ganska precis ett år sedan var jag så där fantastiskt förälskad i humlan från Kumla som dragit in i mitt liv som en varm storm. Hon fyllde ett kvarts sekel och jag var så där smått obekvämt nerklädd i skjorta och jeans bland alla hennes vackra klänningsvänner. Men jag var lycklig och jag väljer och tro att hon också var det. Nu har ett år flugit förbi och hon fyller år igen. Jag är fortfarande lycklig och jag hoppas att hon är det också. Men vi är långt ifrån lyckliga tillsammans. Hon firar nog i dag också men med sin nya kärlek och inte med mig. Men jag firar henne ändå, på avstånd och utan att göra väsen av det. Äter en glass och tänker att jag är glad för det hon lärde mig.

Året har gått fort men innehållit mycket. Jag tror jag stannar där och återgår till min städning istället. Imorgon ska färden mot Sundsvall och tre dagars praktikseminarium gå. Lucky me liksom.

Dagens soundtrack
The Sounds - Wish you were here
Mumford and sons - The cave
Håkan Hellström - River en vacker dröm

Så där. Lyssna och njut. Må gott. Fridens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback