Sammanfattning av föresläningsfria dagar (=helg)

Helgen är slut och måndag är en timme gammal. Jag har haft en bra helg, omgiven av vackra kvinnor. Det kan ju inte bli mycket bättre då.

I fredags stiftade tjejgänget i klassen bekantskap med fenomenet mongolisk buffe. Det rekommenderar jag alla att prova på. Speciellt de människor som går till andra restauranger och beställer "en file black and white fast utan den svarta såsen och med beasås istället och helst inte potatisgratäng kan man få mos?". Vi hade visserligen vissa regelfunderingar angående buffen men det är egentligen väldigt lätt. Ta en tallrik och lassa på det du tycker om. Äter du inte sparris ta inga såna. Älskar du ärtor är det helt okej att överdriva och ta fyra slevar. Sen lämnar man bort tallriken och får tillbaka allt nywookat. Mycket fint.

Tentan vi skrev i lördags kan sen ha gått precis hur som helst. Jag hoppas, håller båda tummarna och knäskålarna och alla andra kroppsytor, att jag får åtminstone ett E.

Efter tentan och en del redigering dök veckans höjdpunkt upp: två svartskallar i en sprillans ny röd bil. Error och Terror. Mina hjärtan. För en kväll fick Nackstavägen lite extra glans och har ni tur kanske ni får se någon av de nyvakna bilder jag tog imorse... När de for hemåt igen la jag mig på soffan och blev kvar där tills att jag nu ligger i sängen. Kajsa och Anna har gjort mig sällskap över pizza och tillsammans har vi suktat över Frank Wagner. Eller för att förtydliga så har jag och Kajsa suktat medan Anna har muttrar över Jakop Eklunds brist på känslor.

Imorgon börjar en ny kurs, jag ska börja med tv-momentet. Spännande och skrämmande på en och samma gång. Efter två teoretiska kurser behöver vi göra något praktiskt, om det så innebär att stamma och bli röd om kinderna framför kameran. Förövrigt så blir det en bio-vecka. Inte konstigt biologisk utan SF-bio. Up in the air, Snabba cash och Det regnar köttbullar. Fullt upp med andra ord.

Vi ska åka till New York i juni. Det går liksom inte att låta bli när man överlyssnat på Alicia Keys - Empire state of mind.

Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback