Onsdag.

Har suttit uppflugen i soffan hela kvällen med söta Kajsa. Berättat anekdoter om 6070 i sammetsoverallen och andra världsliga händelser i mitt liv. Vi har pratat hälsovägledare och ohälsosamma journalister. Jag åt en apelsin men längtade efter godis. Nu sitter jag här och slötittar på How I met your mother utan ljud med The Perishers i högtalarna. Helt okej.

Jag har märkt av hur kölden påverkar tågen. Igår kväll stod ett timmertåg stilla på min övergång så jag fick cykla tre kilometer omväg. Och folk klagar på några timmars försening i Flen. Veka själar.

Tunga tidningsveckor i J-huset för min grupp just nu. Vi nöter ingresser och skriver åtalsartiklar. Idag fikade vi kondis-fika. Det var fint. En höjdpunkt i trettioåttaordsvardagen.

Häromdan dök ett efterlängtat brev upp. Brevet som säger att nio års battle är över. Min match mot blanketter, försäkringsbolag och kryckor är över. Jag vann i sudden. Nu är det bara jag, värken och styrketräningen kvar i ringen. Hittils verkar det vara oavgjort men jag ger mig aldrig.

The Perishers - Nothing like you and i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback