Bananabread.

Det luktar banan i hela lägenheten. Calleberg gav mig receptet på Leilas bananabread och det har jag gått lös på ikväll. Måste nog vädra rejält innan Annica och Malin kommer hit nästa helg, annars finns ju risken att tjejen med bananskräck vänder i dörren. Men chansen att det finns kaka kvar om fem dagar känns minimal...

Häromdan hittade jag en ask Läkerol i en jackficka. Bäst före 2003-04. Oj. Dags att göra en garderobsrensning kanske...

Min klocka ringer tio i sex imorgon, kan ju inte bli bättre än att börja dagen med att se Sverige spöa Finland. Kvällens OS har varit ganska miserabelt, i alla fall med svenska ögon. Ljuspunkten hos mig var när Bode Miller, min all time favourite, vann sitt första OS-guld. Kan tänka mig att det kommer bli ett sjujäkla kalas där borta i Whistler ikväll. Helena Jonsson sköt fullt, en gång. Övriga skjutningar hade det nog inte hjälpt om svenskarna ens fått ha kulspruta. Men men, de kanske höjer varann i stafetten?!

Kakan har kallnat, saften är värmd. Godnatt.

The Beatles - I wanna hold your hand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback