Jag och min kokosknäck.

Idag fick vi ännu en överraskningsuppgift på föreläsningen, gick något bättre än förra veckan men vägen till fullfjädrad journalist är lång. Ryktena går om ännu en skrivuppgift a la surprise på fredag och vi håller andan. En bok har jag plöjt igenom men det finns fortfarande ett antal tusen sidor att läsa när tiden och orken sammanstrålar...

I köket står en kokosknäck och glänser, den är mitt sällskap för kvällen. På fötterna sitter farmors stickade raggsockor och i huvudet snurrar tankar på saker som ska fixas. Resten av veckan kommer handla om finalen på nollningen och allt vad som hör till det.

Söndag blir helig vilodag som det ser ut nu och som det känns nu.

Ni som läst tidningen sista tiden har förmodligen läst om en idiot som knivhotade personalen och kidnappade sitt barn från dagis? Om inte kan ni klicka här och läsa lite grann  http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.1337683 . Det är fanimej en jätteskandal det svenska rättsväsendet! Att någon kan beröva en annan människa friheten och stjäla lugnet från en hel arbetsplats och sedan gå fri är helt otroligt. Helt jävla otroligt. Bura in eländet och kasta bort nyckeln. Punkt.

Överväger att knöka i mig en till bit kaka innan ryggläge intas. Gäller att hålla skinnet spänt är ett motto vi har...

Sleep tight hörrni.




Kommentarer
Postat av: Sofia

Jo visst är det elände med pappapn, men kan samtidigt förstå att man måste bli heöt frustrerad över att aldrig få träffa sitt barn.

2009-09-09 @ 16:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback