Konsten att hålla sig sysselsatt med att göra ingenting och ändå vara upptagen.

I soffan ligger en bok och stirrar på mig med onda ögon. De bränner i mig, nästan så att jag blir fläckvis solbränd. Om boken begåvats med en tunga mitt bland alla tunga sidor så skulle den vråla "läs mig" om och om igen. Istället så pratar mina inre röster med mig och upprepar bokens osagda ord.

Dagens föreläsning slutade tolv. Det har hällregnat hela dagen. Ett väldigt bra utgångsläge för att plugga hela eftermiddan. Jo tjena. Jag har roat mig med allt utom böckerna. Vi har blängt på varandra och mätt våra styrkor. Jag har vunnit deltävlingen idag men i långa loppet så vet vi båda två vem som kommer att vinna.

Funderar på att göra en hederlig "att-göra-lista" och se till att kryssa av allt innan jag går och lägger mig. Borde även avlägga ett löfte till mig själv att imorgon ska ägnas åt den onda boken. Finns även en hel del samtal jag borde ringt idag, förstår inte riktigt vart tiden tog vägen. Det går fort när man förlorar sig i DN:s söndagsbilaga, spindelharpan och storkoksmatlagning...

Nu tändes även en till tidsslukande lampa som jag ägnat stora delar av min dag åt: spotify. Hamnar oftast på rygg med blicken i taket och datorns högtalare farligt nära örat. De som underhållit mig idag är Rosie Thomas, Camilla Wallin Perez, The Perishers, Rosanne Cash och många fler.

Dags att skriva lista. Sen göra lista. Och till sist bränna lista och hoppas att brandvarnaren är okej med småpyromani.

Now I slip the night around her
and I hope she'll be okay
I just pray someone will find her
and guide her along her way
'cos I'm leaving on the 1 am
by soon I'm out of sight
but she'll always be my baby
though I'm leaving tonight

Ja. Det var ett hejdå. Ett tack. Ett förlåt. Och ett litet hack i hjärtat för det som aldrig fick hända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback